2012. november 24., szombat

Mignon, ami nem édesség


Először is, azzal kezdem, hogy az utóbbi időben ugyan nem jelentkeztem, de ez nem (teljesen) jelenti azt, hogy nem főztem, csak a blogra nem került fel semmi technikai okok miatt....fotózni ugyanis esélyem sem volt, mivel munkák folytak a házon, szaladt az egész lakás és ehhez már csak az hiányzott volna, ha még a "fotóműtermemet" is felállítom állványostul-mindenestül az amúgy sem hangár méretű nappali helyiségben.

Az elmúlt időben nem tétlenkedtem főzés terén, egy séf barátommal elvállatunk egy kisebb családi esküvőt, ahol 14 főre készítettünk 5 fogásos ünnepi ebédet. Előtte nagyon izgultam, hiszen ilyen felkérést még sosem kaptam (de remélem, fogok még), ahol élesben, ráadásul egy nem akármilyen eseményen kell helytállni, nem csak a család, barátok előtt, ahol legfeljebb röhögünk egyet, ha valami félresikerül.  Sokat készülődtem, agyaltam-számoltam-terveztem-logisztikáztam, de hála az égnek, nagyon jól sikerült, miden flottul zajlott, a tányérok üresen jöttek vissza, legalábbis reméljük, hogy nem az asztal alá öntötték :))))
Erről egy pár fotót is láthattok lentebb. 

Viszont ígérem, mostantól belehúzok, legalábbis hétvégén, amikor napközben tudok majd fotózni. Rögvest itt van a karácsony, hát nehogy már recept nélkül maradjatok!

A sort ezzel a találós kérdésnek is beillő étellel nyitom, amit a főzősuli mai, karácsonyra hangolódó rendezvényén készítettünk.

Nem, nem édesség, mondjuk az elég perverz is lenne egy salátaágy közepén :) 

Illetve csak majdnem, legalábbis a neve az: jérce mignon. Elkészítése közel sem olyan bonyolult, vagy "pepecs", mint ahogyan a leírásból talán tűnhet. Mennyei finom, különleges hideg előétel. 

Aszalt paradicsommal töltött füstölt gomolyás jérce mignon madársalátával

hozzávalók kb. 16 darabhoz:

1 kg jércemell
1 csomag zselatin, só, fehérbors

krém:
20 dkg füstölt (juh)gomolya 
20 dkg vaj (NEM margarin!!!)
őrölt fehérbors
zöld petrezselyem 1 csomag
6-8 db aszalt paradicsom

bevonáshoz:
25 dkg aszalt vörös áfonya, sárgabarack vegyesen
10 dkg szeletelt/aprított mandula

A csirkemelleket nyitott szeleteléssel szeleteljük, klopfoljuk, egy kevés zselatin porral, fehér borssal és sóval meghintjük, majd alufólia segítségével  felgöngyöljük. A fólia végét szorosan elcsavarjuk, mint a szaloncukrot. 180 fokos sütőben készre gőzöljük, hűtjük, kibontjuk a fóliából, majd 1 cm-es vastagságra szeleteljük.

A reszelt sajtot kikeverjük a vajjal, a 2/3-ába belekeverjük a finomra vágott petrezselymet és a nagyon apróra vágott szárított paradicsomot. Hűtjük.

Egy mignon 3 húskorongból áll. Három korongot összeragasztunk a szárított paradicsomos sajtkrémmel, a tetejére is ebből a krémből kenünk, az oldalait pedig a sima sajtkrémmel átkenjük. Ez a művelet macerásnak tűnhet, de negyed óra alatt megvan az egész.
Az aprított aszalt gyümölcsöket és a mandulát egy tálban összekeverjük és  mignokat meghempergetjük benne.  


Madársalátával és az alábbi dresszinggel tálaljuk.

1 ek méz
1 narancs leve
só, bors

Tipp: fügemustár helyett 2-3 db aszalt fügét pépesítjük el és alaposan keverjük ki egy ek. mustárral és 1 mk porcukorral. 

Pár pillanatkép az esküvői menü kulisszái mögül:









segítettem a dekorban, terítésben is, az asztaldíszt magam kötöttem, sajnos csak ez a bemozdult képem van róla...:(

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails