2010. április 10., szombat

Karotta krémleves parmezánnal


Mostanában rákaptam a krémlevesekre. Egy mentás brokkoli krémlevessel kezdődött a szerelmünk, még vagy 2 hete. Pontosabban, ha jobban visszaemlékezem, igazából március 19-én, Herceghalmon, az Abacus Étteremben (kreatív chef Segal Viktor-na gondoltam, akkor megírta az étlapot, néha adja a tanácsokat és csókolom, de nem, mert azon a bizonyos napon láttuk is őt, teljes "harci díszben"- bevallom, kicsit hevesebben is vert a szívem egy rövid időre :) )Szóval, a Hotel Abacus éttermében bizony olyan parmezán krémlevest ettünk (házi zöldfűszeres krémsajttal és parmezánchips-szel) hogy kisnyúl legyek, ha itthon is rekonstruálni tudnám...úgy folyt szét a szánkban, simogatva minden ízlelőbimbónkat...


Nem, ezt otthon nem lehet elkészíteni, már csak azért sem, mert minden valószínűség szerint Paco Jettel készítették. Majd ha megnyerem a lottó ötöst, feltétlenül beruházok egybe (potom 1 millió Ft körüli összeg) na meg egy sous vid gépbe is...:)
Addig marad a keresztanyámtól még a diplomasztómra kapott konyhai robotgép, kutter üzemmódban. Merthogy lehet vele mást is, de leginkább apírtásra-pépesítésre használom.
A karotta krémleves nem lett a kedvencem, illetve a "legkedvencebb kedvencem" (merthogy a párom egyszer megfogalmazta, hogy "Neked minden étel a kedvenced!") pláne, miután ez volt a harmadik a sorban a mentás brokkoli és a sült zeller krémlevesek után.
De azért nagyon finom, legnagyobb kritikusom szerint hidegen még jobb. Igaza volt.
Hogyan készítettem?
Kb. 20 dekányi bébirépát vajon megfuttattam, majd felöntöttem egy fél liter szárnyas alaplével, hozzáadtam egy közepes fej burgonyát kockára vágva, só-fehérbors és főztem, míg meg nem puhult a zöldség. Zöldség szűrőkanállal ki, kutterbe be, pépesít, alaplé ráönt, fazékba vissza, majd 1 dl tejszínnel átforrósít (nem forral) csészébe be, parmezánforgács rá és kész.
Brilliánsan egyszerű, ugye?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails