2011. szeptember 13., kedd

Alighanem a világ legegyszerűbb süteménye



Egy tál, no botmixer, no tojás habosra keverése, no para. Zutty bele mindent, aztán kikeverni. És a végeredmény egy ruganyos, könnyed, egyszerű kakaós sütemény, ami magában is nagyon finom, de megtölthető bármilyen krémmel, tehetünk rá mázat, meghempergethetjük kókuszreszelékben.

Hopp, erről eszembe is jutott egyik kedvenc jelenetem az egyik kedvenc filmemből, Rowan Atkinsonnal és Alan Rickmannel: :)

"-Yepp. Almost finished.
- Almost finished?! What else gonna be? Gonna dip it in yoghurt? Cover it with chocolate buttons?"




Recept:

20 dkg liszt
18 dkg porcukor
1 nagyon szűk ek szódabikarbóna
1 dl olaj
1 tojás
2.5 dl kefir
2.5 dkg kakaópor

Update 1 változat:
10 dkg simaliszt
10 dkg Master Mix
1 dl olaj
1 tojás
4 dl kefir
1 ek szódabikarbóna
2 ek folyékony édesítő
2,5 dkg kakaópor
A hozzávalókat jól kikeverjük és sütőpapírral bélelt közepes tepsiben 160 fokon kb. 30 percig sütjük.

17 megjegyzés:

  1. Hát ez hihetetlen, semmi tojás és kész?
    Ki kell próbálnom, még ma , ha lehet...!:)

    VálaszTörlés
  2. Erika, de, van benne tojás, csak a Blogger kibánt velem, a videót se engedte betenni, a fele elszállt begyezsésnek :) még jó, hogy írtál! :) Kijavítottam, remélem, most már jól teszi közzé :(

    VálaszTörlés
  3. Nagyon hasonló kókuszos kocka receptem van, ilyen sok kakaós az alapja. Egyszerű összeállítani és finom, nedves típusú sütemény!

    VálaszTörlés
  4. Istenien néz ki, a kép alapján azt hittem brownie:) Nagyon fincsi szaftosnak néz ki, régebben sütöttem kefíres sütiket, abban a kefíres pohár a mérce.

    VálaszTörlés
  5. ó igen! :) next time!! :D /love actually!!! <3 - már kívülről fújom, megvan könyvben is, angolul of course!/

    VálaszTörlés
  6. Most sült ki, valóban csodás!Belinkeltelek:
    http://szofika-a-konyhaban.blogspot.com/2011/11/kakaos-kefires-kocka.html
    Köszi:)
    Üdv: Szofika

    VálaszTörlés
  7. Szia, ez lesz a hétfői süti, úgyhogy kérlek, segíts abban, hogy a közepes tepsi az kb mekkora és hogy valóban kell-e az 1 ek szódabikarbóna. A nosalty-n azt írta vki, hogy ez sok szerinte, csak nem láttam erre a válaszod.
    Nagyon köszi, és bocs, hogy ma ennyi kérdést teszek fel :-)
    Üdv, Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. elfér benne....

      Törlés
    2. Gondolkodjun kicsit! 1 ek szódabikarbónától ehetetlen lesz az biztos

      Törlés
  8. Szia kedves Strawberry!

    Nagyon tetszik a blog és a fenti recept is:)
    Nem vagyok nagy szakács/cukrász, de ezt a sütit szívesen megsütném, viszont a Master Mix-en fennakadtam. Mi ez pontosan, valami csodaszer? Ezt lehet boltban venni?:)
    Előre is köszönöm,
    d

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A master mix egy liszt adalék, csökkenti annak szénhidráttartalmát. Norbi Update pékségben kapható.

      Törlés
    2. De készítheted sima változatban is, annak a receptjét is leírtam.

      Törlés

  9. Hát.... én is azt szeretném tudni, mint BabaAndi,de látom, erre nincs válasz. Se itt, sem a nosaltyn.Kár......

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amit Emoke irt az kb.jo meret a tepsihez. A szodabikarbona mennyisege egy nagyon szuk evokanalnyi.

      Törlés
    2. max. 1 mokkáskanál szódabikarbóna!

      Törlés
  10. Ha ez segítség Nektek, én a browniet kb 20x30 cm-s formában sütöm. :) És a recept alapján sztm Judit is. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails