2010. május 23., vasárnap

Hamburgerzsemle S.O.S.


Nagyon kevés olyan étel van, amit itthon nem szoktam elkészíteni, mert egyszerűen a bolti jobb, illetve nem sikerült még itthoni körülmények között rekonstruálni. Ide tartozik a kenyér - amit eleve nagyon ritkán fogyasztunk - és a vizes zsemle, valamint a tésztafélék (utóbbiaknál nem a minőség, hanem a időfaktor nyer.) Ha jobban belegondolok, a felsorolás ki is merül ennyiben. Valamint a hamburger buci. Eddig.
A recept nem az én érdemem, hanem Limaráé - zseniális péksütis blog, meleg szívvel ajánom mindenkinek.
De megint az a fránya idő. Dagasztás - kelesztés - formázás - kelesztés, legalább másfél óra, és ráadásul kenyérsütő/dagasztógépem sincs...
Így hát kénytelen voltam a hamburgerbuci expressz változatát kikísérletezni. Az alaprecepten változtattam annyiban, hogy réteslisztet is tettem bele, illetve több élesztőt, hiszen nem kelesztettem külön. Nem lett élesztős ízű, bár egy kicsit aggódtam. :)
A végeredmény? Nem találok szavakat. Nem olyan, mint a bolti. Jobb. :)

Hozzávalók 4 darabhoz:
1 dl langyos tej
1 ek. cukor
1/2 tk. só
20 gr olaj
fél tojás (felvertem egy kis tálkában és kettéosztottam- a tojás másik fele jó lesz a tetejére)
50 gr joghurt
25 dkg sima liszt

5 dkg rétesliszt
2,5 dkg élesztő
Az élesztőt felfuttattam a langyos tej felében a cukorral, majd a többi hozzávalóval együtt közepesen lágy tésztává gyúrtam (csak egy pár percet vett igénybe, nagyon szépen összeállt).

A tésztabucit négy részbe vágtam és szép kerek zsemlealakúra formáztam.


Majd megkentem kevés vízzel elkevert tojással és megszórtam szezámmaggal.

Ezután fél óráig kelesztettem 60 fokos sütőben légkeverésen, majd megkentem ismét tojással (óvatosan, nehogy összeessenek a bucik). Nagyon szépen megkelt, kétszeresére. Majd a sütőt 220 fokra tekertem és így sütöttem 20 percig.


És a végeredmény:

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails