2010. december 18., szombat

Párolt füzetcsomag technokolos tejföllel

Aki esetleg nem ismerné ezt a Laár András klasszikust, itt a videó: (később még jelentősége lesz)

 

Múlt héten meglepetés ért, kiszállították a még nyáron megrendelt Larousse Gasztronómiai Enciklopédiát. Nagyon nagy. És nehéz. :) Egy élet kevés lenne szerintem hozzá, hogy mindent áttatnulmányozzak belőle. Ez itt kérem, A konyhaművészet, francia nyelven.

Csak gyorsan találomra volt időm belelapozni pár helyen, mert aznap délután elutaztunk a barátokkal egy kis pihenésre Hajdúszoboszlóra. A szálloda viszonylag jó, egy tágas, modern apartmanban laktunk, (itt rendeztük be a főhadiszállást), a wellness részleggel szintén semmi gond, van "bubis víz", a szauna jó forró, és még szabadtéri jeges merülőmedence is van.

Mindezek után 8 éhes száj levonul vacsorázni.

Szegényes "büféválaszték":
Tejfölös karfiolleves
Lencsefőzelék (???)
Csülök pékné módra (némi csülökkel megijesztett tepsis burgonya hagymával-ha nem látom a kiírást, azt hittem volna, hogy köret)
Grillezett csirkecombfilé (szerintem volt egy kis "stikkje" is)
Valami saláta a szárított kaportól keserűvé vált joghurtos öntettel
Panírozott palacsinta, benne valami pörköltszerű töltelékkel. Na, ez volt a mélypont. Ugyanis, a desszertnek szánt édes pacsintába volt beletöltve (???)
Desszert: palacsinta almás töltelékkel.

A barátaimmal nem olyan fából faragtak minket, hogy ilyesmin komolyan felháborodjunk, bár én képes vagyok arra, hogy beszóljak a pincérnek, ha valami nem jó, (cikiznek is miatta) persze vagyok olyan diplomatikus, hogy dícséretbe bújtatom: "üzenem a séfnek, hogy nagyon jól elkészített a mártás, de legközelebb a tésztát al dentére főzze." 

Szóval, végül a dolog jól sült el, mert rögtön a fenti videó vetődött fel, hogy az, amit ott felszolgáltak, körülbelül a párolt füzetcsomaghoz hasonlít, így már nem is tudtuk, hogy kínunkban, vagy őszintén röhögjünk.

Amin én magam személyesen felháborodtam, az nem az, hogy rossz volt az étel, hanem hogy milyen szakács az, aki a konyhaművészetet ilyen mértékben lábbal tiporja.

Az, kérem, nem szakács, legföljebb "konyhai segédmunkás".

1 megjegyzés:

  1. fú, ez olyan korrekt, teljesen komolyan veszi magát. Volt egy korábbi, főzése, ahol szenes bableves készített, vasszöggel fűszerezve. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails