2011. február 9., szerda

Home made shortbread cookies


Végre kipróbáltam a sütipecsétet, amit innen rendeltem, és nagyon élveztem, "lementem dedóba", utoljára gyerekkoromban nyomdáztam, Hófehérke-nyomdával.

Persze sütipecsét hiányában is elkészíthető, de nyomdázva sokkal izgisebb. Nem csak ez a keksz, hanem bármilyen más. És biztosan Home made.

Shortbreadet sütöttem, ezúttal keksz formában, s a választásom nem pusztán azért esett erre, mert nagyon szeretem, hanem mert a tésztájának olyan az állaga (linzertészta jellegű), amin biztosan megmarad  a felirat, puhább kekszekhez nem igazán jó ez a pecsételősdi.

A recept a nagyrabecsült Christian Teubner A világ 100 leghíresebb étele: Sütemények c. kiadványából való.


Hozzávalók: (kb. 40 db-hoz)
300 g sós vaj (pl. Lurpak)

200 g kristálycukor
500 g liszt


(Ha a vajunk nem sós, akkor egy tk. sót tegyünk bele.)


Elkészítés:

A vajat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a lisztet és gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Hűtőszekrényben fóliába csavarva 2 órán át pihentetjük.

A tésztát kettévesszük, a tésztabucikat 3-4 mm-esre kinyújtjuk, majd a sütipecséttel bepecsételjük. Ezután pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk a mintákat követve (szerencsére volt éppen akkora átmérőjű szaggatóm, mint a sütipecsét). Sütőpapírral kibélelt tepsibe rakosgatjuk (helyet nem nagyon kell kihagyni köztük, mert nem nőnek meg sütés közben) majd 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 percig sütjük, amíg éppen csak világosra sül.

Egy pohár vaníliás tej, és már fogyasztjuk is.




8 megjegyzés:

  1. Óhhh, de jó ez a sütipecsét!
    Kár, hogy messze van még karácsony:-))
    Szuperül néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Gesztenye, a szülinapod vagy névnapod nincs hamarabb? :) Lesz még itt játék amúgy a blogon, akkor majd egy ilyet fogok kisorsolni :P

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szuper, tökéletes kis kekszek! Én épp a múlt héten szereztem be a kekszmintázó nyújtófám, és már mogyorós keksszel próbáltam, de jól jön ez a recept nagyon, hiszen "mintatartó" tésztákra vadásztam épp :) Nekem állatos meg virágos kekszeim lesznek, a sün a kedvencem :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszetősek ezek a sütikék Juci:)

    VálaszTörlés
  5. Szofi: köszi!

    Erinacea: ha sima vajjal készíted, és sót sem teszel bele, nagyszerű alaptészta, amit lehet variálni(pl. vanília, fahéj, stb.)

    VálaszTörlés
  6. ez tök jó! Most keresek a segítsütis pecsétjeimhez jó kis tésztát!!!

    VálaszTörlés
  7. Nem tudom mit ronthattam el... A tészta isteni, de a felirat nem látszik. Ha meg jobban rányomtam a pecsételőt, beleragadt a tésztájába. (Kerrygold vajat, és barna cukrot használtam, meg normál lisztet)

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok, nekem nagyon nem akart osszeallni a teszta. Morzsalodott es mikor ki akartam nyujtani repedt. Nagyon nehezen sikerult hasznalhatova tenni de ha mar bele tettem a vajat nem adtam fel...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails