2010. április 7., szerda

Házi bagett
































Na, lássuk azt a bagettet. Az a legjobb benne, hogy krónikus időhiányban szenvedők - mint én magam is - villámgyorsan elkészíthetik. Ha több időnk van, külön keleszthetjük is, úgy porhanyósabb lesz a tésztája (különösen, ha csak fehérlisztből készül). A barna liszt velejárója, hogy kissé elnehezíti.
A recept:
20 dkg sima liszt
10 dkg teljes kiőrlésű liszt (pl. rozs, tönkölybúza)
2,5 dkg friss élesztő

+kevés meleg víz, amennyit felvesz
tojássárga
magok ízlés szerint (lenmag, szezámmag, szotyi, tökmag stb.)

Az élesztőt 1 dl langyos vízbe morzsoljuk (nem kell futtatni).
A lisztet tálba szitáljuk, hozzáadunk magokat ízlés szerint, kevés sót és az élesztős vizet hozzáadva közepesen kemény tésztát gyúrunk. Nem kell külön keleszteni!
Formázzuk, tetejét bevagdossuk, 50 fokos sütőben kelesztjük. Nagyon szépen megkel, kb. háromszorosára.
Tetejét vízzel elkevert tojássárgával megkenjük, megszórjuk magokkal.
180 fokos sütőben ropogósra sütjük.
sütési hőfok: 180 °C
sütési mód: hőlégkeveréses
Múlt héten szombaton elkészítettem a bagett olasz változatát, magvak nélkül, csak fehér lisztből, olajban eltett aszalt paradicsomot (felaprítva) és szárított oregánót is tettem bele. A barátok körében osztatlan sikert aratott. Kicsit meg is sértődtem, mikor Zolcsi felkiáltott, hogy "A bagettet is Te sütötted?!" :) Magában fogyasztva, vagy egy kis jóféle vajjal megkenve is isteni.

1 megjegyzés:

  1. Elkészítettem, és nagyon finom lett! Köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails