2010. május 26., szerda

Sertésszűz medalionok szegfűgombával


A szegfűgomba is olyan, mint a spárga, vagy az eper, "Addig együk, míg van" kategória, mert bizony télen csak a fagyasztóból tudjuk előhúzni. Az epret és a spárgát még onnan se.
A multik is tudnak néha kellemes csalódást okozni. Gyönyörű karajt vettem, amin a szűzrész is rajta volt. Aztán pár métert sem toltam a kosarat, amikor a zöldségosztályon észrevettem őt, és átszellemült arccal meredtem a polcra. (A vásárlók tuti hülyének néztek.) Lelkesedésem meglepetéssel volt vegyes, mert azt a legmerészebb álmomban sem gondoltam, hogy egy olyan boltban (elnézést, hipermarketben), ahol a múltkoriban pl. még normális pennét sem sikrült vennem, szegfűgombát tartanak?! Ismét megjegyeztem magamban, hogy rapszodikus a választék. Szójaolaj, rizsecet, húszféle balzsamecet és minőségi olívaolaj van, rizottórizs nincs (ellenben van vagy pipilliárd féle előfőzött zacskós...)
Vittem hát az áldozati tárgyat a kezemben, egy darabon fél kézzel tolva a kosarat és két méterenként beleszagoltam a dobozba. (A többiek itt már biztosan hülyének néztek.)
Szóval a házasság gondolata már a kosárban megszületett, a frigy hazaérve teljesedett be.
Aki nem tudja elképzelni a húst így, köret nélkül, nem bánom, készíthet mellé pl. burgonyapürét :), de ez így önmagában is mennyei, különleges, tényleg villámgyors, meleg előétel vagy könnyű vacsora. A szűz semleges ízét remekül kiegészíti a szegfűgomba pikáns íze. Szezonon kívül fagyasztott gomba is megteszi.
Sertészűz medalionok szegfűgombával (2 főre)
6 szelet sertésszűz
vaj
olívaolaj
3-4 maréknyi szegfűgomba
1/2 csokor petrezselyem
4 levél zsálya
kb. 1 dl félédes fehérbor
2-3 ek tejszín

A kb. 2 cm vastag hússzeleteket kissé sózzuk, borsozzuk, majd kevés vaj és olívaolaj keverékén forró serpenyőben nagy lángon oldalanként 2-3 percig sütjük, majd tányérra tesszük pihentetni.
A serpenyőbe tesszük a gombát, átpirítjuk (1-2 perc alatt), majd aláöntjük a bort, további kb. 2- 3 percig pirítjuk, hozzáadjuk a tejszínt, párszor átforgatjuk (1 perc) és a legvégén belekeverjük az apróra vágott petrezselymet és zsályát is. Ha kell, sózzuk.
A gombás ragut ráhalmozzuk a hússzeletekre (fejenként 3 szelet) és kész.
Másnap maradt még a szegfűgombából, s mivel annyira ízlett, újra elkészítettem a ragut. Szűz már nem volt itthon, így két szelet pirítósra helyezve ettem. Más elgondolás, de nagyon jó. Akárcsak az egyik kedvenc éttermünk étlapján található laskagombás pirítós. (Legközelebb majd azt is megosztom.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails