2010. augusztus 25., szerda

Csülök pékné módra


Az augusztus 20-a apropóján tartott családi pikniken ezzel a csodával avatták fel a szülők az újjáépített kemencéjüket. Kivételesen idegen tollakkal ékeskedem, az étel nem az én érdemem, anya és apa barátja készítették, én most vendég voltam, és csak a sörrel való locsolásban segédkeztem kivételesen.
Vélemény? Életemben nem ettem még ilyen finom csülköt. Leírhatatlan a különbség a kemencében és a sütőben készült között. Ennek ellenére ne szegje kedvét senkinek, ha nincs kemencéje, azért sütőben is nagyon finom.

A fotó "csak úgy" készült, nem ide terveztem, aztán mégis úgy döntöttem, megosztom.  

Hozzávalók 6 főre :
A csülök előfőzéséhez:
2 egész nyers, hátsó csülök
1 ek só
10-15 szem feketebors
1 fej vöröshagyma, cikkekre vágva
1 fej fokhagyma megtisztítva, gerezdekre szedve
3-4 babérlevél
A sütéshez:
2 fej fokhagyma
5 fej vöröshagyma
majoranna
őrölt bors
2 kg "C" típusú burgonya
4-5 ek házi zsír
friss petrezselyem
kb. 1 liter sör


Elkészítés:A csülköket sós-borsos-babérleveles-fokhagymás-vöröshagymás vízben (annyi vízben, hogy éppen ellepje) 2-2 és fél órán át lassú tűzön előfőzzük.
A csülköket még melegen kicsontozzuk, majd feldaraboljuk. Sózzuk, borsozzuk, majorannával meghintjük, és bekenjük zúzott fokhagymával (egy egész, jó nagy fej fokhagymát zúzzunk erre a célra).
A burgonyát cikkekre vágjuk, a vöröshagymát úgyszintén, valamint 1 fej fokhagymát cikkekre szedünk.
A burgonyát és a csülköket egy tepsiben szépen elrendezzük, a burgonyát meghintjük sóval, majd a cikkekre vágott vöröshagymát és a fokhagymát is mellérakosgatjuk, és az egészre zsírdarabokat teszünk.
15 percig alufóliával lefedve sütjük, majd a fóliát leszedjük, és sörrel kb. negyedóránként meglocsolgatva ropogósra sütjük (ez kb. szűk 1 óra).
Tálalás előtt friss aprított petrezselyemmel megszórjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails