2010. szeptember 15., szerda

Gorgonzolás füge pármai sonka köntösben-málnaecetes salátával


Ha emlékeim nem csalnak, több, mint egy éve is volt már, hogy az RTL Klub Vacsoracsata c. műsorában Hajdú Péter kedves felesége készített ilyet a vendégeinek. Nem tudom, hogy csak a show része volt-e, de annyira fogalma nem volt a témáról, hogy egy csomag szárított fügét vett. A barátnője, a nem kisebb celeb Tornóczky Anita sietett a segítségére, hogy helló, ez nem lesz jó, mire Katácska mobil elő: "Sziamianyuszipuszi, hozzálmárfügétlécci...." snitt, majd Hajdú Péter berobogott egy doboz - friss - fügével. A következő felvonás az volt, amikor kiderült, hogy szeletelt, füstölt lazacot vett friss helyett. (Persze megint szalajtotta az urát.) Tudom, szenya vagyok, de egyik pillanatban a fejemet fogtam, a másikban a röhögéstől fuldokoltam. Elég az hozzá, hogy azóta vágyom rá, hogy elkészítsem ezt a fügét, aminek már akkor a számban véltem érezni az ízét, amikor a műsort néztem. Sajnos én nem tudok leugrani pl. a Fény utcai piacra, valamint nem tudom felhívni a párom, hogy ugyan hozzon már egy doboz fügét, itt nálunk úgy kell vadászni az ilyesmire.:((( A receptet azóta őrizgetem a szívemben, most végre fügét is kaptam, hát íme. A pirított mandula és a málnaecetes saláta már az én ötletem volt. A legzseniálisabb benne - az ízén kívül - hogy rövidebb idő alatt kész van, mint ahogy a sütő bemelegedne...:)

hozzávalók 1 főre :
1 db friss, érett füge

3-4 dkg gorgonzola
1 szelet pármai sonka
Tálaláshoz:
1 marék madársaláta vagy rukkola
málnaecet
pirított, szeletelt mandula
balzsamecetkrém


Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 200 fokra.
A fügéket felülről X alakban bevágjuk (nem vágjuk végig) és óvatosan szétnyitjuk.
Az "üregbe" gorgonzola sajtot töltünk.
A fügét betekerjük egy szelet pármai sonkába, a sonka alját alul behajtjuk.
10 percig sütjük.
Közben egy száraz serpenyőben a mandulát megpirítjuk (rázogassuk, elég könnyen leég.)
Tálaláskor a tányérra halmozunk egy kis salátát, meglocsoljuk pici málnaecettel, ráhelyezzük a fügét, körbeszórjuk a pirított mandulával és balzsamkrémmel díszítjük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails