2010. december 6., hétfő

Papírban sült pisztráng


Ez egy ilyen "bedobom a sütőbe osz'jóvan" recept. A ráfordított idő ugyanakkor hatványozottan ellentétes arányban áll az ízével. Karácsonyra is ajánlom, akár elő-, akár főételnek. Semmi fakszni, a hal adja magát, elrontani nem nagyon lehet. Nem tocsog az olajban, és a "hogyan fordítsuk meg a serpenyőben a halat, hogy ne essen szét, mint a Riga-lánc" című konyhai manővert is elkerüljük.

Ha előételként tálaljuk, burgonya nélkül, pirított mandulával megbolondított citromos-olívaolajos friss salátával kínáljuk.


Hozzávalók 2 főre:

2 db pisztráng
2 ek pirospaprika
4 gerezd fokhagyma átnyomva
negyed fej vöröshagyma felaprítva
frissen aprított bazsalikom, kakukkfű és rozmaring (1 ág rozmaring, 6-7 ág kakukkfű, 8-10 levél bazsalikom)
2 csapott tk só
negyed citrom leve
olívaolaj

Elkészítés:

A fűszereket és a hagymákat egy tálba öntjük, majd annyi olívaolajat adunk hozzá, hogy massza állagot nyerjünk (kb. 2-3 ek.)
Ezzel alaposan bekenjük a halat kívül-belül.
Egyenként sütőpapírba csomagoljuk, betesszük egy tepsibe, majd 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük. (A végén a papírt szétnyitottam, grill fokozatra állítottam a sütőt és úgy sütöttem kb. 5 percig, hogy a bőre ropogós legyen.) Kész.

Héjas, olajban kisütött burgonyával és friss salátával tálaltam.

5 megjegyzés:

  1. Aaaaaah, intenzív nyálcsorgás. Nem túl szálkás? Még sosem ettem pisztrángot... Mindég parázok a szálkáktól, sajnos volt szerencsém egy párhoz...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta. Egyszerű, mégis nagyszerű.

    VálaszTörlés
  3. A pisztráng gerincé ügyesen ki lehet szedni egészben. Én sem nagyon rajongok a halakért (kizárólag a szálka miatt) de a pisztráng az isteni:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails