2011. január 26., szerda

Diós sajtos csigák


Most egy nagyon egyszerű receptet hoztam nektek. Korábban már kifejtettem, hogy jó barátságban vagyok a leveles tésztával. Nem csak azért, mert millió féle változatban elkészíthető, hanem mert roppant egyszerű és gyors is.

Mindig van a hűtőmben egy-egy adag, ha valaki betoppan, vagy csak szimplén valami sós finomságra vágyom, fél óra és kész is a sajtos sonkás...na jó, azért croissant-nak nem merném nevezni, de isteni kifli.

Bevallom töredelmesen, hogy házilag még nem veselkedtem neki, ezért vagy  a közeli cukrászdában szoktam sűrű szempillarebesgetés és "lécci-lécci" között kunyerálni egy fél kilót, vagy a Tante Fanny friss élesztős leveles tésztáját veszem.

Most az alábbiak szerint készítettem diós- gorgonzolás csigákat:

Hozzávalók:
2 csomag (tekercs)  előre kinyújtott leveles tészta

töltelék:
15 dkg durvábbra darált dió
120 g gorgonzola (márványsajttal is kiváltható, valami jobb minőségűvel)
4 dkg vaj
4-5 ág frissen morzsolt kakukkfű

Elkészítés:
A töltelék hozzávalóit kikeverjük és - habkártya segítségével - vékonyan rákenjük a leveles tésztára. Szorosan feltekerjük, ujjnyi karikákra vágjuk és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük.


3 megjegyzés:

  1. Hmmmm.....,de jól néz ki!Én is szeretem a leveles tésztát,én a Lidl-ből szoktam vásárolni!Hasonló csigákat már én is készítettem,diósat!

    VálaszTörlés
  2. Így még sohasem ettem , egyszer kipróbálom!
    A diót is, a sajtot is imádjuk, de együtt
    péksütiben nem készítettem!
    Dejó!

    VálaszTörlés
  3. Erika, szerintem nem fogsz csalódni!:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails