2011. január 12., szerda

(Gyereknapi) csúsztatott palacsinta


Nem, nem írták át a naptárat, és nem most van gyereknap. (Sajnos.) Sőt, május sincs. (Sajnos.)


Rájöttem, hogy van egy raklapnyi olyan receptem/ételfotóm, amit - ide - "elfelejtettem" feltölteni. Úgy voltam vele, hogy pl. a francia mákos szelet, meg a csúsztatott palacsinta kit érdekelne, van már vagy sutyirilli sutyilliárd változat a neten. Pedig de.

Szóval, jöjjön egy újabb, az archívumból. Az én drága anyukám sütte (ahogy Dédi fogalmazna), ugyanis ezt kértem tőle gyereknapra, még tavaly. Jó vicc, én, mint gyerek.

Vajon minden családban elhangzik hétvégente a "Mit főzzek?" kérdés? És vajon minden anyuka/feleség/barátnő agyvérzést kap a "Nem tudom...valami fimomat. Rád bízom." választól?

Én  feladtam a leckét, mivel 15 éve nem ettem, ezért gyereknapra kö-ve-te-lem a kakaós csúsztatott palacsintát, "Holmi almás-fahéjas és diós változatokkal ne próbálkozzál, nem veszem be."

Mondta is, hogy már megbánta (persze nem komolyan) mert egy órája a tűzhely előtt áll és csak süti, süti, de megnyugtattam, hogy az elkövetkező 15 évre elfelejtheti, mert annyira tömény, annyira kakaós, annyira..., hogy egy jó időre elteltem vele.  Most, hogy megláttam a fotót, húúúúúú, de megkívántam.


Ja, és "Van még ott, ahonnan ez jött..."

Hozzávalók:
6 db tojás

15 dkg vaj
30 dkg liszt
5 dl tej
2 ek cukor
csipet só

Töltelékhez:

kakópor (nem instant!)
cukor


Elkészítés:
A tojások sárgáját elektromos mixerrel habosra keverjük a cukorral, vajjal, sóval, majd felváltva hozzáadjuk a lisztet és a tejet.

A tojásfehérjét csipet sóval habbá verjük és azt is hozzákeverjük.

A palacsintalapnak csak az egyik oldalát sütjük, majd rácsúsztatjuk egy hőálló tálra.

Megszórjuk kakópor és ízlés szerinti mennyiségű cukor keverékével, majd ráhelyezzük a következő palacsintát (szintén csak az egyik oldalát sütjük), megszórjuk cukros kakaóval, majd jön a következő palacsinta és így tovább. (Fenti mennyiségből 21 db palacsinta lett.)

Az utolsó palacsintának mindkét felét megsütjük és azzal zárjuk le a "tortát." Erre már nem kell kakaós cukor. (Anyukám szórt rá vaníliás cukrot, szerintem nem kellett volna, de nehogy elmondjátok neki :P)

Ezután kb. 180 fokos előmelegített sütőben 10 perc alatt átpirítjuk, hogy a cukor megolvadjon benne és az egész átforrósodjon.

Melegen (langyosan) tálaljuk, tortaszerűen szeleteljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails