2011. január 1., szombat

Mini bagelek


A bagelről nekem mindig külföld jut eszembe. Általában London. Nem tudom, miért, egy pszichiáternek biztos lenne rá válasza. Több is :)

A receptet Evan blogján találtam, és már kipróbáltam kétszer is. Kétféle verzióban. Az eredeti leírás szerint a bageleket forró vízben egy perc alatt meg kell főzni és úgy megsütni. Másodjára ezt elhagytam, és nekem úgy jobban ízlett, sokkal foszlósabb, lazább lett a tésztája. Valamint víz helyett részben tejjel készítettem és kevesebből, mint az előírt, ugyanis a receptben szereplő 165 ml víztől elég ragadós lett, felvett még egy jó adag lisztet.

Tegnap sikert aratott, tonhalpástétommal ettük.

Hozzávalók:

25 dkg simaliszt
2 dkg friss élesztő
100 ml langyos tej és 50 ml langyos víz
1 tk só
1 tk olaj

Elkészítés:

A lisztet egy tálba szórjuk, a közepébe mélyedést készítünk, abba morzsoljuk az élesztőt, ráöntünk egy keveset a meleg vizes tejből és egy fél mokkáskanál cukrot szórunk rá. Megvárjuk, míg az élesztő felfut (5 perc) majd a többi hozzávalóval együtt bedagasztjuk (fakanállal is szépen ment, mert lusta voltam előszedni a mixert)



Letakarva legalább egy óráig kelesztjük, majd átgyúrjuk és ping-ponglabda méretű gombócokat formálunk belőle (13-14 db lett, nem emlékszem pontosan)  Lehet persze nagyobbakat is, csak akkor kevesebb lesz, és ezek a bagelek olyan kis cukik így miniben.

Ezután jön a vicces rész. A lyukfúrás, amitől a bagel bagel lesz és nem zsömle. Lisztbe mártott fakanálnyéllel lyukat fúrunk a közepébe, majd a lyukat kb. 3 cm-esre tágítjuk, amit én úgy oldottam meg, hogy a bageleket körbepörgettem a fakanál nyelén, mint a hullahopp karikát. Tényleg legyen jó nagy a lyuk, ugyanis kelesztés és sütés közben a bagelek megnőnek és a lyuk összeforr.

Tetejüket megkenjük egy ek tejjel elkevert tojássárgájával és megszórjuk tetszés szerint: mákkal (nekem ez a legfinomabb) lenmaggal, sima és/vagy fekete szezámmaggal, fekete hagymamaggal. Tapasztalatom szerint a fekete hagymamagos változat bírja a legjobban a "strapát", ugyanis a többi mag egy része lepergett.

Meleg helyen, pl. 50-60 fokos sütőben további 20-30 percig kelesztjük. Ezalatt egy pár bagel közepének csak sikerült összenőnie, de kibántam velük, mert lisztezett fakanálnyéllel jól szíven böktem őket és ismét lett lyuk. :)

A hőfokot 200 C-ra tekerjük és 15 perc alatt aranybarnára-ropogósra sütjük.

Megpirítva is nagyon finom. 

2 megjegyzés:

  1. Jajj de szépek, mostmár aztán közeleg az idő, hogy én is beadjam a derekam a Bagelek.... :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Elif, nagyon finomságosak, őszintén ajánlom, hogy próbáld ki, egyből dupla adagból! :) olyan könnyen megvannak...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails