2011. január 30., vasárnap

Nutellabomba


Február 5-én van a Nutella világnapja. Ti tudtátok? Bevallom, én nem. :P Ebből az alkalomból játékot hirdetett AzEszter, én pedig nem voltam rest kiötölni ezt a csodát itt ni.

Imádom a Nutellát,de évek óta nem vettem. Hogy miért? Mert megeszem. Igen, az élelmiszerek normális, és általánosan elfogadott módja az, hogy megesszük. DE én azok közé tartozom (jó pár "sorstársammal" együtt), aki egy kanálnál nem tud megállni, és képes egy fél üveg (egyesek egy egész üveg) Nutellát kikanalazni néhány másodperc alatt. Szóval, ezért nem vettem, kerülöm a kísértést.

Saját receptnél nem illik ilyen írni, de ez valami esz-mé-let-len (leginkább a Nutellának köszönhetően, nem nekem).


Elkészítése majdnem hogy kevesebb ideig tart, mint ahogy a sütő bemelegedne, gyermekeknek, vagy gyermeki lekű felnőtteknek, Nutellaimádó hedonistáknak melegen ajánlom. Perzsze csak módjával.

Nos, azt hiszem, ezennel le is tudtam a mai napi kalóriaadagomat.

Köztudomású, hogy a Nutella szobahőmérsékleten jó, ennek ellenére ehhez a recepthez most szükség van arra, hogy lehűtsük. Ugyanis a sütemények belsejében Nutella-golyók bújnak meg.

Szóval, tegyük be a Nutellát a hűtőbe és a hideg Nutellából karalábévájóval vájjunk annyi golyót, ahány adagot szeretnénk elkészíteni, majd csomagoljuk fóliába és tegyük be a fagyasztóba.

Hozzávalók 4 db-hoz:

12 dkg Nutella (ez kb. 3 ek.)
10 dkg vaj (könyörgöm, nem margarin!)
5 púpozott ek simaliszt
4 csapott ek kristálycukor
2 tojás

a formák kikenéséhez pici vaj, szóráshoz kakaópor

Elkészítés:

Először is, előmelegítjük a sütőt a legmagasabb fokozatra (ez nálam 250 fok, légkeverésen).

A szuffléformákat (ezek híján hőálló, szélesebb szájú bögréket) alaposan kivajazzuk és kakaóporral megszórjuk.

A vajat és a Nutellát egy kislábosban, nagyon kis lángon (ha van vaslapunk, helyezzük a láng alá) éppen csak összeolvasztjuk.

A tűzről levesszük, hozzáadjuk a cukrot, a lisztet, egy kézi habverővel jól összedolgozzuk, majd hozzáadjuk a tojásokat és ezzel is szépen eldolgozzuk. Közepesen sűrű, pudingszerű, fényes masszát kapunk.

Igazságosan elosztjuk a 4 formában, majd kivesszük a fagyasztóból a Nutellagolyókat és mindegyik közepébe nyomunk egyet.

Betesszük a sütőbe és 8-9 percig sütjük. Akkor van kész, amikor a teteje kissé megemelkedik, és kérget kap. 10 percnél semmiképp se süssük tovább.

A sütőből kivesszük, kb. 1 percet várunk, majd egy kistányérra borítjuk és a formát leemeljük (nagyon könnyedén lejön, szinte kicsúszik belőle a sütemény.)

3 megjegyzés:

  1. Váááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá!........... :-D
    Azzzzzonnal töltsd fel nekem!

    VálaszTörlés
  2. Istenien néz ki! Nálam is ez a helyzet Nutella terén, azért nem veszek, mert megeszem.:) A múltkor vettem egy üveggel a férjemnek, mert Ő is imádja... kb az 2/3-át én ettem meg. Kanállal.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails