2011. március 6., vasárnap

Citromos mascarponés túrótorta


Tegnap átvettem a nyereményemet, amit Dolce Vita szülinapi játékán nyertem. Gondoltam, üres kézzel sehova sem illik menni, ezt a tortát fabrikáltam még előző este Dolce Vitának. (Remélem, ízlett neki..:) )

A kávéfőző maga az álom, nem győzöm lefőzni a kávékat. Még egyszer köszönet érte!

A tortát nem egy nagy durranás elkészíteni, 1 óra alatt kész is van, ellenben (szerintem) nagyon finom, lágy és krémes, és jó citromos.

Linzer alap, mascarponés-tejszínes túrókrém, citromzselével a tetején.

Hozzávalók (18 cm-es formához)

tészta:
65 g hideg vaj
100 g liszt
4 dkg porcukor
1 tojás sárgája (vagy 1 ek tej)

a krémhez:
350 g tehéntúró
100 g mascarpone
250 ml tejszín
15 g zselatin
6 ek porcukor (vagy ízlés szerint)
3 (kezeletlen!) citrom héja
3 ek limoncello likőr
2 ek friss citromlé

tetejére:
4 db citrom
8 ek kristálycukor
1 tk 3:1 vagy 2:1 dzsemfix

Update 1 változatban is elkészíthető: ez esetben a liszt fele Master Mix, a linzeralaphoz porcukor helyett pedig ugyanannyi porrá őrölt xilitet (illetve a krémbe folyékony édesítőt) használjunk. A tetején lévő citromzseléhez xilitet használjunk.

Elkészítés:

A tészta hozzávalóiból gyors mozdulatokkal omlós tésztát gyúrunk, majd fóliába csomagolva fél óráig hűtőszekrényben tartjuk.

A tortaforma aljára sütőpapírt teszünk, majd a peremet rákapcsoljuk.

A tésztát kör alakúra kinyújtjuk, majd a tortaforma aljába illesztjük.

170 fokra előmelegített sütőben 15 percig, világos színűre sütjük (amíg a széle elkezd kisé pirulni.)

A krémhez az összes hozzávalót és a tejszín felét alaposan kikeverjük. A maradék tejszínt csomómentesen elkeverjük a zselatinnal és felmelegítjük. Amikor langyosra hűlt, apránként hozzácsurgatjuk a krémhez és jól eldolgozzuk.

A krémet eloszlatjuk a tortaformában, ütögessük oda a konyhapulthoz, hogy ne maradjanak benne levegőbuborékok, maj a tetejét szépen simítsuk el egyenesre és tegyük hűtőbe.

A citromzseléhez a citromokat hámozzuk meg, vágjuk fel kockára, a magokat szedjük ki, majd turmixgépben (vagy botmixerrel) éppen hogy csak pépesítsünk rajta egy kicsit (2-3 mp.)

Öntsük lábosba, adjuk hozzá a cukrot és dzsemfixet, majd forraljuk fel és további 5 percig főzzük nagy lángon. Akkor jó, mikor áttetszővé válik és sűrűsödni kezd.

Hűtsük legalább langyosra és simítsuk rá a megdermedt túróréteg tetejére.

7 megjegyzés:

  1. Gratulálok a nyereményhez! A fotó pedig gyönyörű (mint mindig)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Mónika, köszönöm, nagyon kedves vagy!

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Szeretném megkérdezni, hogy a citromokat a zseléhez teljesen kifilézed, vagy a hártyák rajta maradhatnak?
    A torta pedig gyönyörű!
    Köszi Zit

    VálaszTörlés
  4. Szia Zit, ahogy felvágtam cikkekre, nagyjából leszedtem a hártyát is, de nem nagy tragédia, ha egy kicsi rajta marad :)

    VálaszTörlés
  5. szia!
    Már egyszer elkészítettem ezt a tortát, és nagy sikere volt, de most diétásan szeretném, ezért érdeklődnék, hogy update változatban is vajat használsz a tésztához? A másik kérdésem, hogy mivel nem vagyok semmilyen édesítőnek a híve, tehetek a krémbe is nyírfacukrot/xilitet?
    Köszi a segítséget.

    Andi

    VálaszTörlés
  6. Szia Andi, igen, én általában mindenhez vajat használok. Természetesen xilitel is készítheted, de nekem sajna a gyomrom nemi nagyon bírja :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails