2011. április 9., szombat

Kakaós csiga


Egyszerűen csak megkívántam a kakaós csigát. Elég sokszor sütök, mert nagyon szeretjük, most meg rájöttem, hogy itt még nem tettem közzé.

Én így készítem.

Hozzávalók:
40 dkg liszt
kb. 2,5 dl langyos tej
1 db (szobahőmérsékletű) tojás
10 dkg olvasztott vaj
4 dkg friss, szobahőmérsékletű élesztő
2 ek cukor /vagy 1 ek fruktóz

töltelék:
13 dkg vaj
2 púpozott ek kakópor
6 ek cukor/4 ek fruktóz



Elkészítés:

Az élesztőt pici langyos tejben kis cukorral felfuttatjuk, majd az összes hozzávalót, a vajat kivéve bedagasztjuk. A tej mennyisége hozzávetőleges, apránként adagoljuk. Közepesen lágy tésztát kell, hogy kapjunk. Amikor a tészta összeállt, beledagasztjuk az olvasztott vajat. Addig dagasztjuk elektromos mixerrel, amíg a tészta felülete szép fényes és elválik az edény falától.

Letakarva duplájára kelesztjük (egy óra).

Lisztezett felületen nagy téglalapba nyújtjuk (kb. 2 mm vastagra).

A töltelékhez a nagyon lágy vajat kikeverjük a kakóporral és a cukorral, és egyenletesen megkenjük vele a tésztát. A legcélszerűbb habkártyával, azzal lehet ugyanis szépen egyenletesen elkenni, kanállal kissé macerás.

Hosszanti oldalánál fogva szorosan feltekerjük, majd jó ujjnyi vastag karikákra szeljük és tepsibe sorakoztatjuk, egymástól távolabb.

Konyharuhával letakarva további fél órán át kelesztjük, majd hideg sütőbe téve, 160 fokon kb. 25 perc alatt készre sütjük.

Amikor megsült, vaníliás tejjel átecsetejük.

Tipp: én az egyik adagot tortaformában sütöttem.



13 megjegyzés:

  1. Szia!

    Több kérdésem is lenne:

    1. Miért kell hideg sütőbe tenni? (Egyszer már jártam úgy, hogy hideg sütőben sütöttem, mert ezt írta elő a recept, és hát mit ne mondjak, eléggé siralmas lett a végeredmény... :S)

    2. Ez olyan tésztájú kakaóscsiga, hogy mikor ráharapsz, puha és szétomlik a szádban? :P

    3. Keserű kakaópor ugye? :)

    Azért kérdeztem ennyit, mert már millió (nah jó, csak kb. 10) féle kakaóscsiga receptet kipróbáltam, magamtól is alkotgattam, de egyiksem lett az az isteni jó, omlós tésztájú, jó kakaós kakaós csiga.

    U.i: Átmenetileg megjavult a sütő, szóval kihasználom az alkalmat! :D Biztos megíjedt, hogy ki lesz rakva a szűre! :D

    Üdv

    VálaszTörlés
  2. Csodaszép az a fehér csésze! Meg persze a csigák is! :D Ez is U1 lisztből van?
    Anna

    VálaszTörlés
  3. Szia Anna, igen, Master mixszel készült felesben, de mások az arányok: 150 g sima liszt, 150 g master mix, 250 ml tej, a többi ugyanaz (pontosabban fruktóz) Csak tudod, itt nem reklámozom. Más egy kicsit, mint a hízlalós változat sima lisztből és kristálycukorral, nem olyan könnyed a tésztája, de hát valamit valamiért :p

    VálaszTörlés
  4. Szia Ildy!

    1. én a kelt tésztákat mindig hideg sütőbe teszem,mert amíg a sütő melegszik, addig is kel a tészta. A piskótát pl. nem szabad hideg sütőbe tenni.
    2. igen, eléggé olyan :) főleg melegen.
    3. keserű kakaópor nyilván:) a neskvikk :) az nem kakaó.
    Amúgy sajnos még nekem sem sikerült kikísérleteznem a nagyon durván kakaós csigát, pontosabban mindig kifolyik egy kis töltelék :) szóval, a gyerekkoromban kapható, csurig kakaós bolti csiga sajna sokkal jobb (volt.)

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok! Ne haragudjatok,h. így ismeretlenül belekontárkodom,sokat olvasgatom mostanság ezt az oldalt.Csak 1 tipp,h. sütés közben ne csurogjon ki a kakaó (1 pék ismerősömtől tudom), h. zsemlemorzsával szórd be a tésztát és arra rakd a kakaót, cukrot/fruktózt és így tekerd fel.
    Mariann

    VálaszTörlés
  6. Kedves Mariann! Ugyan már hogy kontárkodnál! Köszi a tippet, még sose hallottam, de legközelebb ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    "Sima" lisztből is meg lehet csinálni? Vagy a recept az a sima lisztes verzió, vagy az U1-es verzió? :-)

    VálaszTörlés
  8. A recept a sima változat, az U1 verzió a kommentbe olvasható.

    VálaszTörlés
  9. Nem csak szép, de isteni is!!! :) Megcsináltam ma és annyit változtattam a tölteléken,hogy nem tettem bele vajat. Zsemlemorzsát szórtam alá is. Már próbáltam több kakaós csiga tészta receptet, de ez az igazi. "Puha és szétomlik a szádban".Köszönöm :)))
    Mariann

    VálaszTörlés
  10. Kedves Mariann, örülök, ha ízlett! :)

    VálaszTörlés
  11. volt néhány kakaós sütésem, a gyors - leveles tésztás, és a kenyérsütő gépes is ....... így-úgy sikerült, de nem az igazi. Nekifogok tehát ennek is :) köszönöm, köszönöm :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails