2011. november 1., kedd

Birsalmakompót-másként



Ha ősz, akkor birsalma. Hála az égnek, mostanában megint kapni, és nem csak a piacon néniktől, hanem akár a nagyáruházak zöldségosztályain. Sajnos ugyanez nem monható el a birskörtéről, mert az igencsak ritkaságnak számít, és szerintem nem csak itt nálunk. Van még egyáltalán birskörte fa az országban? 
Én most viszonylag olcsón jutottam hozzá, 400 Ft volt egy kiló (emlékszem, tavaly 700 volt). Készíthető belőle birsalmasajt, lekvár, befőtt, tavaly chutney-t is főztem belőle, de én igazán a kompótot szeretem, mert gyorsan készen van s bár nem áll el annyi ideig, mint a befőtt,  majdnem olyan finom.  Hidegen, húsok mellé köretnek zseniális.  

S hogy miért másként, hogy a címre utaljak? Mert ezúttal karamellizált barnacukorral készült, a klasszikusnak nevezhető fűszerek mellett.

Hozzávalók 2 adagra:
2 nagyobb birsalma
fél citrom leve
3 ek barnacukor
1 rúd fahéj 
pár szem szegfűbors
pár szem szegfűszeg
egy kis darab (kb. 4-5 cm) friss gyömbér

Elkészítés:
A birsalmákat meghámozzuk, kisebb darabokra vágjuk, majd egy tálba tesszük és azonmód megcsorgatjuk friss citromlével, hogy ne barnuljanak be.
A barnacukrot egy kislábosban karamellizáljuk, majd felöntjük egy pohár vízzel. Megvárjuk, míg a karamell visszaolvad, hozzáadjuk a birsalmát és a fűszereket, illetve még annyi vizet, hogy ellepje. Kis lángon nem túl puhára főzzük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails