2011. december 28., szerda

Best cheesecake ever!



Karácsonyra megkaptam Michel Roux Tésztavarázs c. könyvét, abban szerepel - majdnem - ez a cheesecake. A könyv egyébként egy külön posztot is megérdemelne, úgy tökéletes, ahogy van, de most maradjunk a cheesecake-nél. Szóval, a  mester azt írja a könyvében, hogy a világ legfinomabb cheesecake-je, amit valaha evett. Gondoltam,  a pasasnak 3 Michelin csillaga van, biztos tudhat valamit :), elhisszük neki. 

Nagyon sokféle cheesecake-et ettem és sütöttem már. Mindegyik nagyon finom volt a maga nemében.De ez?
Atyaúristen. Tényleg a best of cheesecake, szájban olvadó, laza, de mégis szilárd állagú krém. Az eredeti recept nem írt vaníliát, de én beletettem egy egész vaníliarudat a krémbe. Nem omlós tésztával készült, mint amit a recept ír, mert nem volt időm/kedvem tésztagyúrással bíbelődni, így kissé leegyszerűsítve kekszes alappal sült. Legközelebb azonban omlós tésztával (paté sablé) is fog készülni nálam, az már biztos. 

Hozzávalók egy 24 cm-es tortaformához*

*az eredeti recept 20 cm-es formára szót, így a krém hozzávalóit másfélszeres mennyiségből készítettem

Keksz alap: 
12 dkg omlós keksz ledarálva
10 dkg darált mogyoró vagy mandula
10 dkg lágy vaj

Krém:
500 g mascarpone*
500 g natúr krémsajt
225 g tejföl
245 g cukor
5 tojás
1 vaníliarúd kikaparva (nem, még véletlenül sem aroma!)

*a receptben friss sajt szerepelt...jó lenne látni az eredeti szöveget, az is lehet, hogy valamit félrefordítottak, vagy fogalmam nincs, mit értenek alatta (créme fraiche, cottage cheese???) Update: egy kedves olvasóm rájött, hogy a "friss sajt" bizony fromage frais (ideje lenne franciául tanulnom:) ) Na ez az, amit nem tudok  beszerezni :( Mivel lehetne helyettesíteni, esetleg valami krémesebb joghurttal?

A sütőt előmelegítjük 200 fokra. Egy 24 cm-es tortaforma aljára sütőpapírt borítunk, s rákapcsoljuk a peremet. A kekszalap hozzávalóit összegyúrjuk és a tortaforma aljába nyomkodjuk. A kekszalapot elősütjük 10 percig, hűtjük. A sütő hőmérsékletét levesszük 140 fokra (légkeverés).

A krémhez a hozzávalókat a tojások kivételével alaposan kikeverjük. A tojásokat egy másik tálban felhabosítjuk és hozzákeverjük a krémsajtos részhez. Belesimítjuk a tortaformába és 140 fokon másfél óráig sütjük. Ha pirulna  a teteje, egy másik tepsit tegyünk felé a sütőrácsra. A sütőből kivéve a közepe még kissé remegős, hagyjuk kihűlni, majd egy pár órára tegyük hűtőszekrénybe (nálam ez 3-4 óra volt) és csodálatosan szeletelhető lesz.

Vörösáfonya mártást kínáltam mellé.


16 megjegyzés:

  1. Gyönyörű így felvágva!
    Boldog Ünnepeket!

    VálaszTörlés
  2. Csodálatosan jól néz ki:) A natúr krémsajton mit értesz? Köszi előre is:)

    VálaszTörlés
  3. Milyen omlós kekszet használtál?

    Nekem eddig a Győri zabfalatok vált be a legjobban, de hátha van MÉG JOBB. :-)

    Ha tudsz angolul, itt van egy hasonló recept
    Rouxtól: http://uktv.co.uk/food/recipe/aid/608896

    Most már csak azt kéne tudni, hogy pontosan milyen az a "fromage frais". :-)

    VálaszTörlés
  4. No közben itt megtaláltam:
    http://www.nosalty.hu/alapanyag/fromage-frais

    Nem vagyok biztos benne, hogy egy ilyen 4-8%-os "friss sajt" ugyanilyen finom, krémes eredményt ad, mint a 80% (!!) zsírtartalmú mascarpone... De persze ki lehet próbálni, szerintem bármennyi kísérletezés eredményét szívseen fogyasztja a család. :)

    VálaszTörlés
  5. Zita, köszi! Akkor biztosan erre gondoltak friss sajt címszó alatt :) tök jó, csak itthon nem lehet kapni, créme fraiche-t is csak Pesten :) na mindegy. A keksz most éppen győri édes volt, de zabfalatokkal is csináltam már keksz alapot és nagyon jó lett!

    VálaszTörlés
  6. Szia,

    créme fraiche-t a szinvaparki sparban lehet kapni, én legalábbis már vettem ott. Akkor oldalt volt, kerek kis dobozban, a márka már kisett. De érdemes benézni.

    VálaszTörlés
  7. Luce espectacular una delicia al paladar,un corte maravilloso,abrazos y felices fiestas.

    VálaszTörlés
  8. strawberry, ez még mindig nem creme fraiche. :-)

    Annak 30% a zsírtartalma, és inkább sűrű tejföl, mint sajt.

    Ehhez a sovánka :) friss túrókrémszerű sajthoz leginkább a Lidlben kapható "Pilos" márkanevű vödrös (500 g-os) natúr krémtúró hasonlít.

    Van egy német túrótorta, ahhoz kifejezetten ezt ajánlotta valamelyik bloggertárs.

    Nem pont ő volt, de ez is hasonló:
    http://gizi-receptjei.blogspot.com/2009/11/kremturo-torta.html

    VálaszTörlés
  9. nem, nem is a créme fraiche-re gondoltam, hanem hogy a friss sajt= fromage frais :)

    VálaszTörlés
  10. Szia! én cottage cheese-ből csináltam, ami inkább túró, mint sajt, és isteni lett. Sparban kapható.

    VálaszTörlés
  11. A zsirszegeny philadelphia a leginkabb hasonlo, a ff 4-8% zsirtartalmu tejtermek.

    VálaszTörlés
  12. Szia! Az volna a kérdésem, hogy ha fele adagból készítem a tortát, az miként befolyásolja a sütési időt? Nincs nagy tapasztalatom a konyhában, de a fenti receptet követve a végeredmény kiváló volt - most szeretném elkészíteni apróbb kivitelben. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem olyan 50 perc mùlvs nèzd meg ès ja màr csak kicsit remegős a közepe,akkor jó lesz. Ha kihűl,dermed.

      Törlés
  13. Sziasztok, "friss sajt" a németben is van = Frischkäse. Különböző zsírtartalmúakat lehet kapni, hasonlít a Philadelphiára...De amúgy inkább összefoglaló kifejezés mindenféle sajtfajtára, amit egyáltalán nem, vagy csak nagyon rövid ideig érlelnek. Ezért is a "friss" elnevezés.
    Sőt, körniger Frischkäse is van = szemcsés, darabos, asszem a cottage cheese-nek felel meg. Mivel itt Németországban nincs olyan jó kis száraz, darabos túró, mint otthon (csak nagyon krémes), sok túrós ételhez ez utóbbit szoktam használni. Messze nem ugyanaz, de megteszi...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails