2012. április 3., kedd

Bébispenót-saláta tormás tejszínes öntettel



Sosem voltam valami jó kémiából, úgyhogy nem tudom, mi a tudományos magyarázata, hogy ha a híg tejszínbe beleöntjük a balzsamecetet, mártás sűrűségű lesz.  Valami olyasmi lehet a dologban, hogy a fehérje kölcsönhatásba kerül az ecettel (kérem, kémiazsenik ne röhögjenek túl hangosan). A dologra egyébként véletlenül jöttem rá pár éve, aztán felfedezésemet a főzősuli legutóbbi rendezvényén be is mutattam a résztvevőknek. (Minimum Rodolfónak éreztem magam, olyan tágra nyílt szemekkel csodálkozott a folyamatra mindenki.) Na most figyeljetek, beleöntöm, elkeverem, és sűrűsödik, sűrűsödik...Egy szó, mint száz, az ecet hozzáadása nagyon jó arra, hogy besűrítsük a tejszínt, arról már nem is beszélve, hogy finom is.

A salátára visszatérve, maga egy tányér tavasz: bébispenót, kerti zsázsa, borsócsíra, fürjtojás, torma. Önmagában is nagyon finom, bár mi medvehagymás-parmezános quiche mellé ettük. (Erről egyelőre csak képet tudok mutatni, április 9-én fog megjelenni a Recept és rejtvény újságban, egy kakukkfüves epres crumble társaságában.)





Bébispenót-saláta tormás tejszínes öntettel
8 adagra
2 doboz bébispenót
16 db fürjtojás keményre főzve
2  csokor hónapos retek
kerti zsázsa és borsócsíra

öntet: 2 dl tejszín,1 ek fehér balzsamecet, 3 tk. friss torma lereszelve, só

Az elkészítést gondolom nem kell külön ecsetelnem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails