2012. szeptember 15., szombat

Erdőbényei szilvás lepény


Low carb életmód ide vagy oda, én bizony úgy megettem 2 szeletet ebből a lepényből a Bor, Mámor, Bénye fesztiválon, hogy nyoma sem maradt...először csak kettőt vettem, egyet a barátnőmnek, egyet magamnak, aztán még kétszer fordultam. Másodjára a receptért. Miután elrebegtem, hogy főzősulim van és gasztroblogom, és muszáj közkinccsé tennem ezt a lepényt, illetve kisdobos becsszóra megígértem, hogy feltüntetem a forrást - megosztották velem a receptet.

A receptért örök köszönet és hála Ujlaki Ibolyának, az Erdőfénye Kastélyszálló szakácsnőjének.

Azóta már nagyon sokszor megsütöttem, de lefotózni csak akkor tudtam, mikor éppen nem volt itthon szeletelt mandula, így a képről ez hiányzik, de le ne hagyja senki! :)

Erdőbényei szilvás lepény
 
2 egész tojás
25 dkg cukor
25 dkg rétesliszt
1 tk szódabikarbóna
2 dl tejföl
1 dl tej
fél citrom reszelt héja

25 dkg szilva kimagozva, tisztán mérve
50 g étcsokoládé
2-3 marék szeletelt mandula


Az egész tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót (a csokoládé és a mandula kivételével). A masszát sütőpapírral kibélelt vagy vajazott-lisztezett tepsibe simítjuk, egyenletesen elszórjuk rajta a kisebb darabokra vágott csokoládét, majd a szilvát, és a megszórjuk szeletelt mandulával.

160 fokos sütőben készre sütjük (kb. fél óra). Még langyosan megszórjuk porcukorral. Hidegen tálaljuk (a csokoládé miatt, hogy megdermedjen).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails