2010. június 20., vasárnap

Triplán csokis muffin


A '90-es évek elején, még gyerekkoromban nagyon szerettem a Hupikék Törpikéket, Hami és az ő - akkor még ismeretlen fajtájú - süteményei voltak a kedvencem. A rendszerváltás környéki Magyarországon legfeljebb hírből ismertük, mi is az a "muffin". Azt kell, hogy mondjam, nem vagyok egy nagy muffin rajongó, már ami a saját készítésűeket illeti. Azok a muffinok, amiket valaha kipróbáltam, valahogy túl "laposak" voltak nekem. A szó szoros és átvitt értelmében egyaránt. Semmi extra, különösebb ízélmény nélkül. Egyetlen muffin tudott elvarázsolni, az angol Tescókban kapható bolti double chocolate muffin. Naponta kettőt ettem meg belőle.:) Volt olyan muffinom is, ami egy falat után a kukában végezte. Sőt, ha jobban belegondolok, nem is egy. Ennek ellenére nem adtam fel, és évekig sikertelenül próbálkoztam azzal, hogy sikerüljön olyan muffint készítenem, ami kinézetre olyan hatalmas, mint amilyet a Hupikék Törpikékben Hami készített, az állaga ruganyos, levegős és az íze mennyei. Mikor tegnap elkészítettem ezt a muffint, megfogadtam, hogy ha ez sem sikerül, vége a kísérletezéseknek. A végeredmény? Nem találok szavakat. Éppen olyan,mint amilyennek gyermekkoromban elképzeltem. Szóval, úgy döntöttem, hogy ez lesz az egyetlen muffin, amit a jövőben el fogok még készíteni. És amire a sütés közben rájöttem, hogy nem csak 3/4-ig kell megtölteni a muffinformát.(Az eredeti recept itt is ezt javasolta, mint oly' sok más.) Egy nagy frászt! Különben nem lesznek olyan nagyok, mint a Hamié...A fenti mennyiségből 16 db nagy:) muffin lesz. A receptet e-mailben kaptam évekkel ezelőtt, itt-ott módosítottam rajta.





Hozzávalók:
80 gr magas kakótartalmú (legalább 60%) étcsokoládé
100 gr vaj (NEM margarin!)
300 gr liszt
220 gr kristálycukor
2 tojás
1 púpozott tk szódabikarbóna
1 csésze (2 dl) kefír vagy natúr joghurt
csipetnyi só
1 ek. vaníliakivonat vagy aroma
15 dkg fehércsokládé apróra vágva
15 dkg tejcsokoládé apróra vágva





A sütőt előmelegítjük 190 fokra.
A vajat kis lángon óvatosan felolvasztjuk, majd beletördeljük az étcsokládét és azt is felolvasztjuk.
A tojásokat a cukorral habosra keverjük gépi mixerrel, majd hozzáadjuk a csipet sót, a kefírt (v. joghurtot) és a vaníliakivonatot.
A fehércsokoládét és a tejcsokoládét apró darabokra vágjuk, félretesszük.
Ezután a fenti tojásos-cukros keverékhez hozzáöntjük a már kissé kihűlt olvasztott vajas csokoládét és jól eldolgozzuk, majd adagonként hozzáadjuk a szódabikarbónával elkevert lisztet.
A legvégén óvatosan belekeverjük a fehér- és tejcsokoládé darabokat is, majd a muffinpapírral bélelt formákba kanalazzuk (teli, nem 3/4-ig!)
20 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails