2010. október 22., péntek

Mandulás keksz


Ez egy nagyon trükkös keksz. Ugyanis ha csak 15 percig sütjük, olyasmi, mint a piskótatallér (dobozba zárva még több nap múlva is puha) ha viszont 20 percig, akkor ropogós keksz. Én utóbbira szavazok, de ha valakinek bejön a boltokban kapható piskóta tallér, azt is lehet készíteni a tésztából. Sőt, ez esetben meg is lehet tölteni, pl. amaretto krémmel.
A recept? A véletlen műve, legyen elég ennyi. :)
Kávé, tea mellé nagyon klassz. 


Hozzávalók kb. 16 darabhoz:
50 gramm őrölt mandula
100 gramm sima liszt
100 gramm porcukor
1 csomag (lehetőleg fosztfátmentes) sütőpor
90 gramm vaj megolvasztva
3 egész tojás
fél dl Amaretto likőr

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat az olvasztott vajjal alaposan kikeverjük, majd hozzáadjuk a tojást és a likőrt és alaposan eldolgozzuk. Hűtőbe tesszük legalább fél órára.

Sütőpapírral kibélelt tepsibe kanalazzuk (egy-egy teáskanálnyit). A kupacok között hagyjunk ki helyet, mert sütés közben megnőnek. (tapasztalatból mondom, az első adag nekem bizony cseppet összesült).
165 fokra előmelegített sütőben 15. illetve 20 percig sütjük.

5 megjegyzés:

  1. Aaaaaannyira szépségesek ezek a képek! :-)))

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Samy a tanítómesterem :DDDD

    VálaszTörlés
  3. Strawberry!

    Gyönyörű képeket készítesz!
    Megkérdezhetem, hogy milyen géppel fényképezel?
    Annyira szeretnék jobb képeket készíteni, de sehogy sem megy.
    gesztenye
    gesztenye.blogol.hu

    VálaszTörlés
  4. Köszi gesztenye.....öööö ez nagyon bonyolult :DDD Egy kompakt gépem van, azaz nem tükörreflexes, de sok mindent tud, panasonic Lumix fz 28 (már nem gyártják, csak a továbbfejleszett változatát) Hogy miért bonyolult a téma? Mert én is csak egy pár hete jöttem bele igazán, addig jóformán csak az automata funkciót gasználtam (tök ciki) Na, pont most, hogy jön a tél, és nem lesznek fények :(((( Egy barátom segített a dologban, de amúgy önmagam "szenvedek" vele, kúszok-mászok-guggolok-hasalok-támasztok (állványom nincs)-idepakolok-odapakolok...de gondolom, ez Neked is ismerős :DDDD

    VálaszTörlés
  5. Köszi!
    Nekem ennél kisebb gépem van, mostanában nem is várható e téren változás :-))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails