2010. október 26., kedd

Túró rudis muffin

Pedig a triplán csoki muffinkor megfogadtam, hogy nem sütök több muffint.
1. sosem sikerültek, pedig egy muffinon mit lehet elrontani (???!!!)
2. a muffint nem tartom éppen a gasztronómia tetőpontjának...nekem olyan...semmilyen.
Ehhez tartom is magam, csak a segíteni vágyás erőt vett rajtam. Történt ugyanis, hogy a kedvenc receptoldalamon diskurzus alakult ki a túró rudi muffinról, melybe én is bekapcsolódtam. Többen arra panaszkodtak, akik elkészítették, hogy a muffinok korongokká estek össze sütés során. Ajjaj, ez ismerős, ld. 1-es pont :)))) Vagy arra, hogy "bűn" édesek.
Szóval, nekiláttam, az eredeti recepttől teljesen elrugaszkodtam és sütöttem egy olyan túró rudis muffint, ami
1. nem esett össze
2. jó túró rudi ízűűűűűű.....

A véleményem azonban ezúttal sem változott meg a muffinokról, finom-finom, de...pont. Mondjuk ez magánvélemény. :)
Aki szereti a muffint, annak meleg szívvel ajánlom.

Hozzávalók 16 db nagyméretű muffinhoz:

6 tojás
20 dkg kristálycukor
15 dkg liszt
6 dkg búzadara
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
1/2 kg szemcsés tehéntúró
1 cs sütőpor
3 db óriás túró rudi
100 g étcsokoládé
csipet só
1 ek vaníliaaroma

Elkészítés:
1.A sütőt előmelegítjük 200 fokra.
2.A tojások sárgáját a cukorral habosra keverjük, a fehérjét külön felverjük csipet sóval.
3.A cukros tojássárgához keverjük a lisztet, sütőport, túrót, vaníliaaromát, citromhéjat és -levet, valamint a nagylyukú reszelőn lereszelt (vagy késsel nagyon apróra vágott) étcsokoládét, végül óvatosan a fehérje felvert habját.
4.A legvégén óvatosan belekeverjük a karikára vágott túró rudit.
5.A masszát muffinpapírral kibélelt formába kanalazzuk (teli, kb. 2 ek.).
6.A sütő hőmérsékletét 150 fokra mérsékeljük és a muffinokat kb. 30 percig sütjük. Sütőt nem nyitogatjuk!
7.Amikor a sütési idő lejárt, a tepsit nem vesszük ki azonnal, hanem kinyitjuk a sütőajtót és várunk bő 5 percet. (Így elkerülhető az "összeseés".)
sütési hőfok: 150 °C
sütési mód: hőlégkeveréses

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails