2010. november 13., szombat

Sütőtökös-csirkemelles fetuccine


November 13., délelőtt 10 óra és a teraszon lévő hőmérő 17 Celsius fokot mutat...el sem hiszem, egy szál pólóban flangálok. Süt a nap, csiriplenek a madarak, fényben úszik az egész lakás. Juhééé. Ha nem sütőtök lenne a tányéron, el sem hinném, hogy nem nyár van.

Ezt a csodálatos időt ezzel a színpompás tökös-csirkés-pármai sonkás fetuccinével "ünnepeltem" meg, pláne, hogy múlt héten kaptam Olaszországból egy doboz házi jellegű tésztát. Szerintem a minőségi tészta méltó társa lett ez a ragu, meg amúgy is imádom a sütőtököt és még mindig nem tudok betelni vele. És végre felavattam  a múlt héten a lomi piacon vásárolt tányéromat és ezüst villámat is - ugyan ütött-kopott, de pont az a lényeg benne.


Gyors hétvégi ebéd őszre (vagy nyárra? :D) , azaz sütőtökös csirkemelles ragu fetuccinével:




Hozzávalók 2 főre:

125 g fetuccine
15 dkg csirkemell kockára vágva
4 szelet pármai sonka csíkokra vágva
1 ek olívaolaj
1 kisebb cikk (kb. 15 dkg) sütőtök
1,5 dl tejszín
egy csapott ek. (kb. 2 dkg)  frissen reszelt parmezán
szűk 1 dl félédes fehérbor
só, bors

Elkészítés:

A tésztavizet feltesszük főni, mire a tészta megfő, a ragu is elkészül.

A csirkemellet és a pármai sonkát egy ek olívaolajon megpirítjuk, pár perc alatt, majd hozzáadjuk a sütőtököt és együtt pirítjuk további 3-4 percig, míg a húson és a tökön pörzsanyagok képződnek.


Sózzuk, borsozzuk, majd felöntjük a borral és nagy lángon kiforraljuk. Kis lángon addig pároljuk, míg a sütőtök ehető puhaságú, al dente, de még nem főtt szét, ez szintén pár perc. Hozzáadjuk a tejszínt, a parmezánt, pár perc alatt besűrítjük, majd szűrőkanállal a serpenyőbe merjük a tésztát és a raguval jól átforgatjuk (én a fotó kedvéért a ragut külön kanalaztam rá). Ha szükséges, a tészta főzőlevéből adunk még hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails